Hoocked logo

Opdrachtgever: Hoocked
Categorie: Product design & Branding
Jaar: 2020
Services:
 

 

 

Ondernemer Laurens Lasschuit is een fervent wintersporter en toen wintersportgebieden in 2020 aangaven mondkapjes verplicht te maken in liften en openbare plaatsen, voorzag hij hier een gebruiksprobleem. Vrijwel iedereen op de piste draagt tegenwoordig een helm. Met een mondkapje dat achter je oren haakt, dien je dus telkens je helm op en af te doen als het mondkopje op of af moet. Alternatief is om het mondkapje op de piste op te houden of onder je kin te hangen, maar beiden is niet erg comfortabel.

Dus kwam Laurens op het idee om haakjes op zijn helm te plakken waar het mondkapje achter haakte! Met twee handdoekenhaakjes testte hij het principe en het leek te werken. Hij had genoeg vertrouwen in het concept en besloot Studio Hans-Erik te benaderen voor de uitwerking van dit concept. De uitdaging was om iets te ontwerpen wat er niet uit zag als een (handdoeken)haakje, zodat het er zonder mondkapje niet gek uit zou zien. Tevens moest het snel en betaalbaar geproduceerd kunnen worden.

Studio Hans-Erik ontwierp het 'haakje' als een organisch gevormd oortje. Hierdoor is het niet direct herkenbaar als een haakje en is het geenzins storend op je helm. Daarnaast ontwierpen we een verpakking die duidelijk en doeltreffend de werking uitlegde. De doosjes zouden per 30 stuks verdeeld over 3 kleuren in een doos aan de winkels worden geleverd die tevens dienst kon doen als presentatiemateriaal op een counter.

 

Hoocked 7.jpg
Hoocked 1.jpg
Hoocked 6.jpg
Hoocked 2.jpg
Hoocked 3.jpg
Hoocked 4.jpg
Hoocked 5.jpg
previous arrow
next arrow
Hoocked 7.jpg
Hoocked 1.jpg
Hoocked 6.jpg
Hoocked 2.jpg
Hoocked 3.jpg
Hoocked 4.jpg
Hoocked 5.jpg
previous arrow
next arrow
  

 

Gesprekken met Barts voor distributie waren vergevorderd voordat bleek dat alle wintersportgebieden definitief gesloten zouden blijven in het seizoen 2020-2021. Voor het wintersportseizoen 2021-2022 zijn er momenteel gesprekken gaande over distributie.