Opdrachtgever: Inepro BV
Categorie: Branding & Product design
Jaar: 2012 - 2021
Services:
Inepro is een innovatieve, toonaangevende leverancier en producent van betalingsoplossingen en beheersystemen. Toen Studio Hans-Erik eind 2012 door Inepro werd ingehuurd als Art Director, werd net een project afgerond om de identiteit van Inepro te definiëren. De conclusie van dit project, geleid door brand attendant Laurens Bosman van Wayfinders, was dat Inepro stond voor de Efficiënte Avonturier. Deze identiteit moest toen omgezet worden naar een passende huisstijl en daarna ook doorgevoerd worden in alle andere merkuitingen.
Samen met Marc ter Horst van Type-B werd een template van de huisstijl ontwikkeld en toegepast op briefpapier, visitekaartje en envelop. Het idee achter de huisstijl is dat Inepro als efficiënte avonturier open staat voor verandering en uitdagingen. Inepro neemt zijn klant administratieve randtaken uit handen zoals deze zich volop kan focussen op de werkelijk ambitie van het bedrijf: open ambitions. Deze slogan is daarop vrij letterlijk doorgevoerd in de huisstijl. Zowel het briefpapier als het visitekaartje dient daadwerkelijk geopend te worden om de informatie te verkrijgen:
Na het vaststellen van deze algemene huisstijlregels, heeft Studio Hans-Erik deze uitgangspunten in de daarop volgende jaren doorgevoerd in alle andere grafische uitingen zoals give-aways, mailshots, catalogi, folders, leaflets, banners en nog veel meer. Een unieke ordner en modulaire insteekmap werden naar ontwerp van Studio Hans-Erik speciaal voor Inepro ontwikkeld. De insteekmap kreeg een speciale uitsparing voor het inklemmen van de vierkante Inepro folders en is eenvoudig om te toveren tot een tabblad voor in de ordner, zodat ook hier de folders handig kunnen worden toegevoegd. Bij elke uiting is het aspect 'openen' op een creatieve wijze doorgevoerd:
Naast grafische uitingen is Studio Hans-Erik ook verantwoordelijk voor het design van de twee meest recente producten: De Spider RFID-reader en de PTM betaalterminal. Met strakke, scherpe lijnen wordt de link gelegd met het kubistische karakter van de huisstijl, zonder saai te worden.
Inepro heeft in 2015 een oude SRV-wagen aangeschaft die samen met Studio Hans-Erik is omgetoverd tot heuse demo-bus. Daarnaast is Inepro regelmatig aanwezig op vakbeurzen. Hier is de huisstijl doorgevoerd door met grote, rechthoekige vlakken te werken. Getracht wordt om de beperkte ruimte verrassend in te delen zonder dat dit ver gezocht of druk voelt.